Negativ leveringstid

Jeg er i den merkelig situasjon at jeg tror jeg har “negativ” leveringstid fra Dell…

Jeg bestilte min Dell Vostro 1400 via Kundeservice hos Dell, hos en hyggelig selger. Som privatperson, er bestilling via nett ikke var mulig. Fikk et godt tilbud tilsendt pr mail, men la ikke merke til at en av komponentene manglet av det jeg ba om i tillegg; bluetooth. Så jeg bestilte forrige mandag pr tlf, uten bluetooth.

Samme kveld la jeg merke til mangelen, ringte og mailet slik at tirsdagen fikset Dell-selgeren bestillingen på min, uten at jeg behøvde å betale for bluetoothen. 🙂

Onsdagen fikk jeg imidlertid tilsendt bekreftelse på tilbudet, men dette var på den første feilaktige bestillingen, uten bluetooth.

Jeg ringte igjen selgeren, og fikk beskjed om at for å kunne gjøre om på bestillingen min, måte de først få bekreftelse på avbestilling av den første. Fair nok.

Jeg hadde ventet å få ny bekreftelse på endret bestilling i går fredag, men ingenting har kommet, så jeg må ringe selgeren igjen mandag. Det løser seg sikkert, Dell-selgeren virker som en handlekraftig fyr. 🙂

Men jeg har altså en følelse av at på tross av at jeg bestilte mandag, og korrigerte tirsdag, at bestillingen min fortsatt ikke er registrert, og at ventetiden min ikke egentlig har startet… 😦 Litt kjedelig, når man hører rykter om ventetid i utgangspunktet på godt over en måned.

Heldigvis er det en privat-PC, og jeg har jo en maskin i ventetiden, så det handler mest om manglende evne til utsettelse av behovtilfredsstillelse — og forventninger om rask levering. Og undring over systemene til Dell, som gjør at ting går så tregt. Jeg mener, jeg er vel ikke den første i verden som finner feil ved opprinnelig bestilling?

Men jeg vet — moralen er: Dobbelsjekk bestillingen opp og ned og i mente… ;-D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s